Saturday, November 27, 2010

Sayunya...


Rasa terharu pulak hari ini..kenapa??

Sebab Hari Sabtu..rasa janggal pulak balik Shah Alam ari Sabtu..Selalunya alik ari Ahad..naik train..tak pun saing gendut saya..Bazilah..:D Ari ni..Bonda dan ayahanda norra yang menghantar norra alik Shah Alam..sebab tu terharu dari tadi..mana taknya..dari celiknya mata mereka pagi tadi sehingga malam ini..tak rehat2..Moga mereka selamat sampai ke Rumah Seremban..Amin..

Kisah si Ibu..

takpe...beli je..ada apa2 yang tak cukup tak??


ada ape2 yang nak kena beli tak??

duit tinggal berapa??

ni..ibu beli kan biskut..kalau awak nak ngunyah2 nnt..

itu lah ayat bonda ku yang sangat mengambil berat tentang keperluan anak2nya..serbesalah pulak bila difikirkan..tapi norra hanya pinjam je untuk belanja semua ini..sementara Ptptn masih belum dapat..Maaf ye ibu..norra menyusahkan ibu kala begini..Mudah2an makin murah rezeki ibu yang tidak pernah putus asa untuk mencari rezeki buat kami..tatkala menatap mukanya ketika makan...ketika ibu tidur..ketika ibu pulang dari kerja..SubhanaAllah..Sayu sungguh hati ini...Hanya Allah sahaja yang mampu membalas jasanya..

Kisah Si Ayah..

norra beli table coffee utk study..sampai je di rumah sewa norra..Ayah,tanpa berkata2..kerja pemasangan dimulakan sementara menunggu ibu solat maghrib..sangat tangkas..tanpa merungut sebarang apa pun..memang itu lah cara ayah...Diam2 je kije nya..tapi..jangan lah dipaksa untuk melakukan sesuatu..memang 'berapi' la dia nnt..:D Thanks ayah for everything...Hanya Allah sahaja yang mampu membalas jasa2 ayah..

Kisah Si Anak.

kadang-kadang norra terfikir..boleh dan mampu ke norra membahagiakan mereka nanti seperti mana mereka tidak pernah pun merungut untuk memenuhi segala kemahuan norra..norra pernah jugak terfikir..tak nak kawen la..nnt norra sepenuhnya dibawah suami..dah tak bebas nak bermanja2 lagi dengan diorang..huhu boleh tak macam tu?? panjangke umur norra untuk membahagiakan mereka nnt??

Ya Allah...Jadikan aku hamba yang sentiasa taat kepada mu dan anak yang solehah kepada orang tua ku..dan Kau ampunkan lah dosa mereka serta Kau kasihani lah mereka seperti mana mereka mengasihani ku ketika diriku masih kecil...Amin..

No comments: