
suara saya dah macam uncle 'Ramli Sarip' dah nieee..jom duet lagu 'Doa Buat Kekasih..'eh tak nak lah..'Perjalanan Hidup' dah lama betul tak kene sakit tekak nie..Alhamdulillah..
dah selalu sangat Allah beri kita kesihatan..nak juga DIA uji kita dengan kesakitan yang sikit je tu..Allah kan mencintai hambanya yang bersabar..;D Ibu suruh norra makan ice cream banyak2..biar elok..hehee :DD
(rindu pulak orang yang selalu bagi 'strepsils' bila time2 sore throat ni..ok past sudah!)
erkk..
Sebenar-benarnya kan..norra tgh excited nak buat cupcake nie..dah kemaruk sangat tengok page cupcake orang..teringin pulak nak decorate yang sendirinya..sekadar kepuasan sebenarnya..hehehe tu lah!terpengaruh dengan color2 comel yang ditabur atas cupcake tu sebenarnya..kang mula lah..
"ala..tak nak makan lah..cute sangat nie..sayang nya nak makan.."
bukan itu yang menjadi persoalannya..norra nak buat cupcake sebab nak main color2..hehehe eh tak lah..sekadar nak mencuba dan menguji kebolehan diri..pandai ke norra menconteng-conteng cupcake tu..resepi sama je mcm nak buat kek..cuma topping tu je lah kene kreatif..:D
thanks to my beloved cousin..Syazwan aka Adam aka kenny aka Chef! sebab sudi berkongsi resepi dan memberi tunjuk ajar kepada saya yang baru nak belajar ni..:D Dia memang lah seorang yang mahir dalam bab2 masak ni..sodap lak ai..:DD norra check in rumah dia satu malam..memandangkan dah lama sangat tak pergi rumah dia..rindu pulak nak borak2 ngan anty dan uncle ku tu..mcm biasa..kalau dah duduk rumah dia..memang tak leh berdiet..makan sahaja..
"anty..uncle..norra memang boleh naik bertan2 kalau norra duk sini.." :DD
lepas breakfast..norra borak-borak dengan unty tentang tulisan brail..Allah lebih sayang kan penglihatan dia..but only one sight je..lagi satu sight tu hanya boleh nmpak sikit je..but kalau dia buat kije umah..mcm orang celik..sangat cekap! :D dia tunjuk pada norra surah yasiin dan tahlil dalam tulisan brail..tebal..sebenarnya sama je tulisan brail tu..yang mempunyai asas 6 titik dan dipelbagaikan..tulisan roman boleh..tulisan jawi boleh...tulisan muzik pun boleh..:D norra so proud with you anty..:D
"setakat mana lah kita yang secelik ni menghargai apa yang kita ada.." terdetik sekejap dalam hati ini..Muhasabah diri seketika..SubhanaAllah..=_="
balik rumah seremban agak kesenjaan sikit..sebab beli barang dulu nak buat cupcake..tapi tak jumpa cup dia..banyak kedai tutup..so..kene lah pegi ari ni..takpe..sabar ye norra...smpai umah..urut kaki ibu jap sambil bercerita..then on fb jap..terbaca status Omey aka adek perempuan yang sorg tu...tension2 lah mulak..huhu kesian lah pulak kat dia..
"ayah..esok kita tengok dia kat melaka la.." kata ku
"eh..kita pergi je lah malam nie..kesian pulak kat dia.." kata ibu
ayah ikut kan je..sayangnya mereka berdua pada anak2 memang tiada batas..ingatkan nak buat lah surprise kat omey tu..but nnt dia kata nak kirim barang lah apa lah...baik call je tanya dia ada ape2 nak bawak tak..kedengaran lah suara dia yang sangat happy 'gailer' tu..:D gerak pas isyak then balik dalam kul 11 malam gitu lah..lega hati Omey tu..jgn tension2 lagi ye dik..do well in ur exam..We love you!:DD
"esok saya nak masak macam inie lagi lah.." :D

p/s : sekadar gambar hiasan sahaja ye..yang real..InsyaAllah norra upload..
saya budak baru belajar..
kalau tak cantik,standard lah..:D
(lain benar bunyi pantun nie..)
2 comments:
nak cupcake jugakkkk! :)))
Rajin..epol suka makan cupcake norra buat ni..sodap...
Post a Comment