
23rd March 2011..
hari bersejarah..terukir senyuman dan keharuan dalam keluarga norra..Setabur tahniah buat Ahmad Rashid Mustafa..kerana sapu bersih semua A yang ada..He got straight A's for SPM! 10 A's...norra join ibu ayah ge SASER..nak rakam lah ape yang patut..jadi 'camera lady' japp..ibu awal pagi2 lagi memang nervous..standard la kan kalau anak yang nak amik result mak ayah yang tak duk diam..
setelah ucapan diberi oleh orang2 terhormat..sesi memanggil nama dan upacara menyampaikan slip keputusan SPM pun tiba..norra duk belakang ayah dan ibu..so dapat lah melihat aksi mereka yang tidak henti2 untuk mendoakan terbaik untuk anak dia...Upacara dimulakan dengan memanggil nama pelajar2 yang mendapat straight 10A+..seramai 16 orang dipanggil..tahniah!! tahniah!! tapi dalam sibuk merakam tu...terpikir gak..bila nama amush nak dipanggil..hmmm..tiada..mungkin tiada rezeki..then..
"Berikut adalah nama pelajar-pelajar yang mendapat staright A's.."
(maksudnya..A+ ada, A ada dan A- pun ada...) waktu tu norra dah off video cam dah..fikir mungkin nama amush lambat lagi..
"AHMAD RASHID MUSTAFA BIN ZULKAFLI!"
haaa?kelam kabut nak on balik camera tu..haha tak sangka nama dia yang disebut dulu..ibu macam pelik..eh dia dapat berapa nie..norra pun mcm tak dengar sangat waktu tu..
"dia panggil ikut abjad agaknya ibu.."
"ohhh..."
tapi ternyata meleset sangkaan itu..sebab nama dipanggil tidak mengikut abjad..ibu dah memegang tangan norra dengan erat sekali..
"ehhh..betul ke amus dapat 10 A's.."
(air mata ibu dah berlinangan dah time tu..)
"tak pe ibu..jap lagi kita tanya dia ye..."
time tu amush excited sangat...meleleh jugak lah dia..ternyata dia sapu bersih semua A tu..
suatu ketika dulu..
"akak..amuh risau lah biology amush..trial amush dapat D..":(
dia memang tak minat membaca..memang tak leh amik medic lah..hehehe
"dont worry...usaha lagi..masih ada masa..akk tahu awak dah buat yang terbaik..InsyaAllah..":)
ternyata awak boleh..meskipun memperoleh A- untuk subjek Biology..kegembiraan ini turut dikongsi bersama rakan-rakan dia yang lain yang rata2 nya straight A's..Satu hadiah yang sangat bermakna buat ibu dan ayah...
Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..
Amush, this is just so beginning..teruskan kecemerlangan ini..selepas ini banyak lagi dugaan di luar yang harus awak tempuhi..Sabar, Usaha, Doa dan Tawakal..jangan lupa jasa ibu dan ayah selama ini yang tak putus2 bekerja keras dan mendoakan yang terbaik buat anak-anaknya..akk doakan awk berjaya dunia dan akhirat...Aminn..tahniah amush! :D

-Ahmad Rashid Mustafa Zulkafli-
2 comments:
congrats amush!!!!
im sure he did put all his effort to achieve 10A's tu... good job amush!!!
kak noraaaa...
congrates3 to amus...waaa... i really hepyyy =))
wani link blog akk =)
Post a Comment