Tarikh Keramat.
Alhamdulillah..cukup setahun..kalau takde tarikh tu..takdelah NurrahmaD sekarang..takde lah orang yang nak cari pasal ngan norra setiap hari..takdelah orang nak bebel2 kat norra setiap hari..takdelah orang yang norra nak paksa dia suruh senyum setiap masa..**even dalam phone pun okey..hehe
Assalammualaikum..awk norra ke?
Waalaikummussalam..yup..norra sini..siapa ye ni??
Ahmad..saya dapat nombor awk dari awin..sorry..boleh kita berkawan??
ohh..kawan tak kisahlah..amad pun kawan awin kan..dah lama ke kenal awin??
mad satu sekolah ngan dia masa teknik dulu..norra dah lama ke kenal dengan awin??
kitorg kawan satu foundation dulu masa kat tpm..hmm..norra nak tido dulu lah..nice to know you ahmad..Salam.
lebih kurang mcm tu lah permulaan msg kitorg..Siapa awin??awin/anim tu kawan baik norra dan ahmad..kebetulan pada tarikh tu..awin buat kenduri doa selamat di kampungnya Raub..so norra balik kampung awin tuk merewang sekali..
Sebelum kenduri malam tu..masa tengah rewang..
Kalau dapat orang raub kan senang..boleh bertukar2 lauk kan..takde lah sunyi ibu kat raub ni..
sakat ibu awin yang norra dah anggap seperti ibu norra sendiri.
Ishh ibu ni..ke situ pulak..tapi kalau ada jodoh tak kemana kan ibu..ibu doa2kanlah norra..
senyum je..tp malu sangat..makcik2 yg tgh rewang pun senyum je..berair mata norra ni kupas bawang..hehe
diberi tugas hidang lauk kat bahagian depan..encik encik lelaki ramai sekali di sana..malu nye lahh..terus pas kat abg awin je..hehe ramai jugak kawan2 awin yg datang..dan waktu tu memang tak terfikir akan kenal dengan salah seorang daripada mereka..what a blessed! :)
tengah siap2 nak tido..
Norra..ada kawan anim ni nak kenal..norra nak tak??
yeke..hurmm..kawan je kan..boleh je..lgpun anim kenal dia kan..dan anim tahu norra macamana kan??
no problem..set! insyaAllah..dia ni baik orangnye.
anim bg nombor norra kat dia k..mana tahu leh jadi orang raub ke..haha
haha ke situ pulak awk ni..kawan2 je lah..
dari situ..mula lah perkenalan dan permulaan segala2nya..thanks Allah..
Sejak daripada tu..norra tak leh berenggang dengan phone lah..setiap masa ada je cerita yang nak dikongsikan..walaupun sesibuk mana, (waktu tu dia kije) he managed to rply my msg and call..
takpe lah amad..buat kije dulu k..nnt dah balik kita borak panjang..
jangan curi tulang pulak ye..;p take care..
dan norra akui..terlalu singkat pengenalan kami pada mulanya..dan dia buat keputusan untuk mengenali norra dengan lebih lagi..pada tanggal 19/10/2011 hati diketuk untuk memenuhi segala kekosongan..sememangnya terkejut tetapi dalam masa yang sama..diri ini mahu kenal dia lebih lagi..:)
pada tiga bulan pertama..tak seindah yang diharapkan..banyak ujian yang diberikan dalam hubungan norra dengan amad..bergaduh..kecik hati..smpai ada satu part tu kami rasa dah tak boleh go on dah..seorang di shah alam..seorang lagi di rawang..mungkin hati belum sepenuhnya menerima antara satu sama lain..masing-masing ada ego!
Mengapa suara dinyaringkan padahal jarak fizikal mereka begitu hampir? mengapa perlu menjerit dan membentak padahal mereka cuma duduk bersebelahan?
jawapannya mudah, itu semua kerana hati telah menjauh. Walaupun jasad masih dekat, jeritan, bentakan dan herdikan diperlukan apabila dua hati sudah menjarak. Sebab tu lah hanya jeritan nyaring sahaja mampu merentasi jarak dua hati yang telah jauh itu..
-Solusi 39-
Rasulullah saw bersabda, maksudnya:
"Mahukah aku khabarkan kepada kalian tentang orang yang diharamkan dari neraka atau neraka diharamkan atasnya? Iaitu atas setiap orang yang menghampiri (orang lain) dengan lemah lembut, lagi memudahkan."
-Riwayat al-Tirmizi-
"Sesungguhnya sifat lemah lembut itu tidak berada pada sesuatu melainkan dia akan menghiasinya (dengan kebaikan). Sebaliknya, tidaklah sifat itu dicabut daripada sesuatu, melainkan dia akan membuatnya menjadi buruk."
-Riwayat Muslim-
Waktu tu..muhasabah diri balik..mungkin cara norra yang salah..terlalu ikutkan perasaan..i need to do something! takkan kerana perkara yg kecik pun nak mengamuk mcm tsunami marina..huhu Astaghfirullah..
tekad pada diri..pertahankan hubungan ni walau apa pun yg berlaku..bersikap lebih matang(rasional), berbincang..bertolak ansur..dan percaya antara satu sama lain WAJIB ada dalam resepi hubungan ni..siapa lagi nak mulakan jika bukan kita..dont expecting too much! tetapi memberilah tanpa mengharapkan apa apa balasan pun dari pasangan kita tu..InsyaAllah..keikhlasan dari hati kita itu membuahkan hasil yang tidak ternilai daripada Allah untuk dirasai oleh pasangan kita itu sendiri..jangan terlalu serius..sebesar apa pun masalahnya..cuba natural kan balik keadaan tu..dan jangan mengambil masa terlalu lama untuk menyelesaikan masalah tersebut..kalau boleh..sebelum tido, dah settle ! (berbincang) supaya..bila bangun subuh esok, takde lah masam je..kann?? hehehe **Dr.Ahmad yg bg semua 'ubat' ni..hehehe ;p
Alhamdulillah..dari masa ke semasa..perhubungan kami semakin matang..matang dalam menyelesaikan sebarang apa jua masalah yang kami hadapi bersama..tak kenal maka tak cinta kan?? disebalik ketegasan, ternyata tersembunyi seribu kelembutan dalam diri dia..tidak ego untuk memohon maaf sekiranya ada salah yang dilakukan..lebih mengharukan, bila norra diberi peluang untuk mengenali keluarga dia..(his family tersangatlah baik..Alhamdulillah..) hati makin kuat mendoakan semoga ahmad menjadi yang terakhir untuk norra dan mengiringi norra ke syurga Allah kelak.
17/06/2012
First time jumpa family dia..first time tu jugak pergi pasar sekali dengan dia, beli bahan bahan masak untuk makan tengahari..otw to his family's house..
sayang..kalau mama tak suka dengan pilihan b..b terpaksa bermohon diri..
sentap..tetapi meredhakan jika itu yang berlaku..sememangnya perancangan Allah lebih baik kan?? dalam masa yang sama..lagi nervous bila dia ckp mcm tu..siapa norra nak putuskan pertalian seorang anak dengan ibu dia..huhu hati kecil teriak, just be yourself norra!
turun je dari kereta..
Bismillahirrahmanirrahim..
Saat bersalam dengan mama ahmad, Allah je yang tahu perasaan norra waktu tu..nervous..dan tertanya tanya apa lah 'result' yang mama dia beri nnt..huhu akibat terlalu memikirkan, sayur pun norra tak reti potong..haha nasib baik ada amad..cover keadaan tu..hehe :p thank you b..
Rilex lah sayang..InsyaAllah..semuanya okey..buat cam biasa je k..
Alhamdulillah..penerimaan mama dan abah ahmad sangat positive. Mereka layan norra dengan baik sekali walaupun first time jumpa..sangat berharap pertemuan ini tidak berakhir takat tu je..
Lepas solat maghrib, msg dia..
mama kata ape b?
Alhamdulillah..mama kata teruskan berkawan..
Alhamdulillah..syg ingat kita dah berakhir..:(
hishh..takde lah sayang..sorry cakap mcm tu siang tadi..saje je nak uji tu..:)
great! jgn lupa buat sujud syukur ye b..
orite sayang..:)
orite sayang..:)
Kehadapan Ahmad,
ehh..silap..
Ahmad..ke belakangg sikit! ;p
thank you for everything..marah, tegas, garangnya awk pada saya, kerana sayang kan..awk cuba memberikan yang terbaik dalam hubungan ni..terima kasih kerana tidak berhenti dan jemu dalam memberi sokongan dan nasihat serta meminjamkan 'bahu' di saat diri ini memerlukan tempat untuk bersandar..yakni tempat berkongsi cerita suka duka..Alhamdulillah..setiap saat hati ini tidak berhenti mengucap syukur kerana dapat mengenali awk Ahmad Fathullah..sy percaya, Allah akan memberikan seribu satu hikmah atas setiap yang berlaku..Semoga diberi pengakhiran yang baik..InsyaAllah..
**awk ingat lagi tak sume cerita nii??
refresh balik k..hehee
Norra.
credit to Nurul Alyanie Said kerana snap gmbr ni dengan begitu cantik sekali..hehee
Sedikit imbasan mengenai kisah cikcin ni..
Tarikh : 7/01/2012
Tempat Kejadian : KL Sentral.
Cikcin disembunyikan dalam hphone's bag norra. senyap senyap beliau melakukan itu semasa norra sdg menikmati subways. Tetapi akhirnya kantoi jugak..tapi kejutan tu menjadi jugak lah sayang..tak sangka tertera huruf N U R R A dan A H M A D..bila masa dia gores dan menang pun tak tahu lah..hehehe
b jumpa masa nak turun train tadi lahh..
chehhh..
hehe time tu jugak lah tertubuhnya trade name NURRAHMAD..hehehe
thank you encikbuimyshweetypeachpie.
(malas letak space)
♥ ♥ ♥

No comments:
Post a Comment