Sunday, October 4, 2009

Buncit???


berat badan dah naik??buncit ke??kenyang sangat tu??nak jadi macam cattie nie ke??dia mcam nie sebab banyak makan tau!

persoalan yang sering ditanya oleh diri sendiri setiap kali pergi beraya aka open house kat umah sesiapa..betul weh..mana taknya,minggu nie je ada empat rumah 'Open' tuk Norra dan family..hehehe

2nd October 2009.Jumaat
jam 9.30 gerak dari seremban ke rumah my beloved uncle.Uncle Rosli!check in rumah dia malam tu..Semua ada cuma Sufian je yang tak kelihatan..sebab ea kat uitm lendu lagi..malam tu anty salmi jamu lemang, rendang noghori, karipap and kuih raya..serta air teh!syokk!dan lemang itu sendiri dibeli oleh uncle harun..tak sempat makn kat rumah kitorg bawak ge umah uncle li..makan sama2..pas minum malam, kitorg tgk movie Day OF THE DEAD ala2 cite zombie tapi omputeh nye..kat hbo kot..tak pun star movies...best gak..smpaikan kak farah pindah2 tempat sebab aksi2 yang mengejut dan mendebarkan..(betul ke ayat tu..kalau salah..sorry cikgu bm..;P) tu la sape suh amik 'tiket depan' sekali..hehehe movie tu abis lam 1.30 pagi..still mata nie tak dapat nak tido..norra on laptop on9 jap..tak lama pun..1 jam je..then, tak tahu nak buat ape...Adam ajak berbual..dia dengan nescaffe nye..norra dengan kerepek ubinya..lepak kat beranda..best!dengan angin malam patu kelihatan la mat-mat rempit and mat-mat kereta menunjukkan kehebatannya masing2!oiit!mentang2 la jalan lurus boleh la..hish!tak de kesedaran sivik tul ganggu orang lain sedang 'berehat'..but then, our conversation diteruskan juga dengan pelbagai topik..my life..his life..GOSSIP!hahaa dah pandai rupanya adam bergossip..

Ting..ting..ting..ting..empat kali bunyi jam antik uncle yang menandakan pukul empat pagi..tekejut adam dah kul 4 rupanya..tp mata still tak mengantuk..sudahnya..smpai ke subuh kitorg berbual..itu dikira overnite juga la kan??hehehe ni hutang masa raya la nie..nak berbual time raya masing-masing sibuk..sorg sibuk kat dapur..sorg lagi sibuk membakar mercun..so..hari ini cover semua story la ye..;) after subuh, norra tido smpai la jam 10 pagi..huhuhu teruknya...

3nd of october.Sabtu.
breakfast pagi tu anty salmi buat mee goreng..Best!ingat kan adam tak bangun lagi..rupanya ea dah balik dari membeli anak ikan..untuk terapi katanya..hehehe Chomel!!!ada color pink,kuning,biru and hijau..semua sepasang..mulanya nak cari yang satu nie..bukan rezeki adam nak dapatkan anak ikan color itam dgn polka dolt hijau..konon mcm askar la tu..tapi yg ini lagi chomel..wane wani..meriah!

lepas itu kitorg sama2 bergerak ke rumah Uncle Jeff di Alam Damai..Sampai sana kitorg dijamukan dengan nasi beserta lauknya..Asam pedas, sotong goreng, sambal kuini dan juga labu masak lemak!perghhhh! memang meleleh...semua tu fav. lauk norra!apa lagi..semua jalan...time tu masih ingat dunia jugak..amik sikit-sikit..tapi berulang kali...hehehehe ada beza ke?serupa je cik norra oi!memang best la anty imah masak..pas tu ada minuman panas lak tu..makan ngan kuih raya...teh o panas yang dibuat sendiri oleh pak cik norra mmg menepati citerasa norra..tak manis tak tawar..standard 3 sudu gula je nie...hehehe lepas sembahyang zuhur di rumah uncle Jeff..kitorang beransur pulang..dan seterusnya ke rumah member ibu yang rumahnya hanya selang beberapa jalan je dari rumah uncle jeff..

anty Kamsiah..kawan ibu, dah amik vss dah ea..pencen awal..selalu dengar nama dia je..hari ini ketemu juga lah dengan orangnya..kat rumah dia..kitorang dijamu dengan Nasi briyani, nasi impit, rendang dan Laksam, sejenis masakan from 'ghanu'..tapi main nye ea guna mee laksa..best gak kuah ea..ala2 laksa..cuma ea guna santan..dan kelihatan bewarna putih..sedap..perut time nie mmg penuh dari umah uncle jeff lagi..so mmg betul sikit la kuantiti yang diambil..

Selepas itu, kami ke Kepong.Rumah member ibu jugak, Anty Midah..bestfriend ibu!ibu cakap anty midah nie la yang selalu mendengar luahan hati ibu...teman gelak sama2 dan yang penting kalau tiada mereka di office memang senyap lah office tersebut..sebab gelak mereka sangat lah...errr..paham2 sudah..hahaha

tet..tet..tet..got one msg from Ahlam, si teman baik..

"Buncit??"

uit!tibe2 tanya soalan macam tu..adakah dia juga merasakan apa yang norra rasa!

"buncit??mana ada!cuma kenyang je..ngehehe"

Sepanjang perjalanan jam! tapi kitorg gagahkan juga..ye la..adatla time raya..sabtu pulak tu..ramai yang ambil kesempatan tuk ke rumah saudara masing2..sampai sana dalam kul 6.20 ptg..kebetulan memang anty midah buat open house pun..Nasi Lemak, nasi impit, kuah kacang, Bihun goreng, sambal paru, sambal udang, sambal daging!terbaik la!uwaaa! terngiang-ngiang di telinga

"amik je norra..makan semuanya..lepas ni tak jumpa dah...makan je.."

arghh!nafsu semata-mata!norra amik sambal je..ngan nasi satu sudu..buat syarat..hehehe nak je cakap kat anty midah..

"Anty hah..tak boleh bawak alik ke?tapau ke?"

sedap weh!tapi semua perkataan itu hanya mampu dikemamkan sahaja..huhu after maghrib kitorg pun beransur pulang..Jalan raya tak payah nak dibilangin lagi..Jam aja memanjang!ayah sabar je ye..kitorg sampai rumah almost 10...norra tak fikir apa dah...after berbual bersama Kumar dalam phone..mandi,sembahyang, buat air tuk ibu ayah then TIDUR!!!(cover alik tido semalamnya..) Penat!

"Tak nak merajuk.kalau terkecik hati pun,
Diam, Simpan dan Lupakan."

No comments: