
kalau lah ada Mesin masa..
norra akan putarkan mesin masa itu untuk kembali ke zaman....
Part 1:
Terdapat seorang budak telatah nye sentiasa mencuit hati semua yang berada di sampingnya..dengan mulutnya yang banyak cakap mengalahkan orang tua berbual!
"woii nor..tak reti nak balik ke..nak kemana ah??"
"nek..tengok unlce li nie nek..ea kan nek..suka kenyit-kenyit mata nek.."
"nek..tengok unlce li nie nek..ea kan nek..suka kenyit-kenyit mata nek.."
dulu..ayah budak ni mana ada kereta..kalau balik kampung pun naik motor..atau pun bas..bayangkan lah naik motor lepas tu naik lagi bukit putus..pergh! Semasa ibu budak ni masih dalam pantang adik yang kedua..ibu budak ni di jaga oleh wan..ayah budak ni tinggal di Seremban tuk bekerja..hah kalau hujung minggu ayah balik kampung..Budak ni selalu menyuruk belakang kerusi besar..takut orang luar..dengan rambut 'curl' dia sambil menghisap botol susu..chomel!
"hai..dah tak kenal ayah lagi ke.."
sekejap je nyuruk je..bila dah recognize muka ayahnya..terus minta dukung..hahaha
Part 2 :
Sejak tadika lagi budak nie dah mula tinggal di nursery dan rumah asuhan memandang kan kedua orang tuanya keluar mencari rezeki.(waktu siang je la)..so budak ini sudah biasa berkawan dengan lelaki..dan kenal erti persahabatan..agak tomboy pada mulanya..tetapi setelah dididik..menjadi seorang budak yang bertanggungjawab..Pernah suatu hari..budak ini dilantik untuk menjadi Imam bagi jemaah perempuan di nursery..waktu tu biasalah..latihan bersolat..ada juga budak lelaki yang belum baligh mengikuti pergerakan solat..berjinak-jinak..dan Pada umur ini jugalah budak ini sudah mengenal bagaimana untuk menanam pokok..memasak..potong2 bawang..sangat seronok!
Part 3:
Umur meningkat ke 10 tahun..darjah 4..setelah berapa tahun lamanya tinggal di nursery...ibu beri kepercayaan kepada budak ini untuk tinggal di rumah dengan zety..(adik no.2)..wah..best nye!seperti mendapat lesen kereta..waktu tu mana lah tahu nak kemas2 nie..yang budak nie tahu buat sepah pastu ajak kawan2 datang umah.Party...huu..pandai parti dah..hehehe setiap kali ayah ibu budak nie balik mesti kene marah..sebab rumah macam tongkang pecah..tak sampai 2 minggu..kene hantar alik balik nursery..detention class!huhuhu meraung dibuatnya...lepas dari tu..kedua orang tua budak ini memberi peluang sekali lagi tuk budak ini duduk di rumah..Alhamdulillah..keadaan terkawal dan budak ini sedikit sebanyak sudah mula berfikir tentang tanggungjawab sebagai anak sulung..
hah..lepas dari itu..kedua orang tua budak ini sudah memberikan tanggungjawab besar kepadanya..iaitu..menjaga ketiga2 adik nya..sangat mencabar!untuk menjaga ketiga2 adik budak ini bukan lah suatu perkara yang senang..nakal mereka..AllahuAkbar..Tuhan sahaja yang tahu..hah..dari situ lah mulanya 'kegarangan' budak ini keluar..kurung adik dalam bilik air..rotan dengan penyepit baju..Seram!kalah Final Destination..hehee menyebabkan adik-adik budak ini menjadi tertib semula..hmm..tapi..sekejap je..patu buat lagi..tak makan saman betul!
Part 4:
hah..pasal sekolah agama..sejak dari tahun satu hingga empat..budak ini belajar la ilmu agama..wakil sekolah dalam pertandingan nasyid..dalam persembahan akhir tahun pun budak ini juga lah yang naik pentas..hah..attendance pun selalu penuh..bila awal tahun lima boleh lagi..pertengahan...errr..mula dah ponteng sekolah...ye la..kelas petang..penat sekolah pagi pun tak hilang lagi..selalu terbabas tido..tak de orang yang nak kejutkan..hehehe budak ini selalu ponteng weyh..escape class..kadang-kadang ibu ayah tak tahu..budak ini lepak umah member..hahaha sangat nakal!tapi tak lama..sepandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua..bila ayah dapat tahu..
"panggg!!!"
free free budak nie dapat tangan ayah yang timbul urat2 nye tu ke muka..serve u right!..sape suh ponteng..fuhh!ayah budak nie garang dulu woi..tali pinggang..sudu besi sume budak nie penah rasa..tapi budak nie realize yang sebenarnya ayah buat semua ni sebab nak didik budak nie..hah..tahun enam ayah ibu suruh budak ini berhenti sekolah agama..sebab nya nak UPSR..tapi sayang gak nak tinggal sekolah agama tu..sebab budak ini sudah syok sama sorang ustaz nie..Ustaz Hariz nama nye..handsome tapi garang sungguh!hehehe Choy!gatal punya budak..hehehe hah..darjah 6 nie gak la..budak ni dah mula aktif menyanyi di sekolah hariannya..selalu masuk pertandingan karaoke mewakili sekolah..
Part 5:
Form 1..Budak ini bersekolah di SMK Seri Ampangan..orang cakap sekolah nie jahat..bukan sekolah tu..pelajar-pelajarnya..eh..tak semua eyh..tula..nila setitik rosak susu semangkuk..eh..silap..sebelanga..hah..masuk sekolah nie budak nie kene orientasi..kene conduct koir waktu tu..main conduct je sebenarnya..hah..waktu nie la budak ini rupanya sedang 'diusha' oleh seorang cikgu..jangan fikir bukan-bukan..tuk join orchestra la..yang baru lagi ditubuhkan di sekolah itu..
"Macam kenal je cikgu nie.."
"OOhh..Cikgu nie la yang jadi hakim masa aku nyanyi hari tu.."
"OOhh..Cikgu nie la yang jadi hakim masa aku nyanyi hari tu.."
Pada mulanya cikgu nie suh budak ini bermain recorder..alat muzik yang tiup2 tu..budak ini pun beli lah recorder yang baru..tapi bila first time practice..cikgu ni suh main violin pulak.
"eeeee...menyampah betul la!"
tak sampai seminggu pun dgn violin...kene menyanyi pulak...'I Will Always Love You by Whitney" tu la lagu first yang budak ini nyanyi kan dalam orchestra itu..Sehingga la ke tingkatan 5..budak ini aktif di dalam orchestra dan juga menjadi pengerusi kumpulan tersebut pada tahun 2006..hah..tahun 2005 budak ini menjadi penyanyi untuk konsert kementerian pelajaran..sempena birthday Yang Dipertuan Agong waktu tu..
Part 6 :
Budak ini dari tingkatan 2 hingga tingkatan 5..(excpt fpr tingkatan 4)menjadi seorang pemimpin pelajar..kononnya boleh memimpin..hehehe hah..waktu form 4 juga lah bermulanya kisah cinta..haha cinta yang dianggap Pertama..sebab time ini lah budak ini merasakan betul2 ada cinta..wah!dengan seorang lelaki yang..hmmm..i pun dont know how to describe him..The Best!err.ahh..it past already!
"Please forgive me I can't stop lovin' you
Don't deny me
This pain I'm going through
Please forgive me
If I need you like I do
Please believe me
Every word I say is true ."
songs by Bryan Adams.
Don't deny me
This pain I'm going through
Please forgive me
If I need you like I do
Please believe me
Every word I say is true ."
songs by Bryan Adams.
lagu yang akan dinyanyikan oleh dia setiap kali budak ini dan dia berfighting!hahaha mereka rapat sejak form 4..walaupun budak ini berehat menjadi seorang pengawas..tetapi budak ini diberi tanggungjawab untuk menjadi seorang penolong ketua kelas..dan dia menjadi Ketua Kelas..so mereka sentiasa bekerjasama dalam segala hal..so..dari situ la mula bait-bait cinta mereka..dia amat memahami perasaan budak ini..surat-surat cinta..nota-nota cinta..bungkusan coklat cadbury pemberian dari dia..masih tersimpan dalam kotak kenangan budak ini..hehehe menggatal sungguh!bukan nak belajar..bercinta rupanye..hehehe
"You're My Everything" by Santa Esmeralda
"Andainya Aku Pergi Dulu" by Alleycats
"Sampaikan Salam" by Alleycats
"Shape of My Heart" by Backstreet Boys
"I dont Want Miss A Thing" Aerosmith
"This I Promise You" by N'sync.
"Andainya Aku Pergi Dulu" by Alleycats
"Sampaikan Salam" by Alleycats
"Shape of My Heart" by Backstreet Boys
"I dont Want Miss A Thing" Aerosmith
"This I Promise You" by N'sync.
hah..nie la antara tajuk2 lagu yang mempunyai kenangannya tersendiri antara budak ini dengan dia..walaupun perhubungan mereka hanya 2 tahun..yang penting bagi budak ini...mereka masih berhubung sehingga sekarang..tentang hati dan perasaan tu..hanya mereka berdua sahaja yang tahu..dan yang pasti..mereka tidak akan bersatu..kerana perbezaan agama dan bangsa..
to be continued...
1 comment:
suke part kena panggg!! hahaha..
Post a Comment